1. Postój pod rampą potrafi zajmować nawet ponad 4 godziny dziennie, co realnie obniża produktywność kierowcy.
2. Czas oczekiwania na załadunek/rozładunek nie ma większego wpływu na przychody firmy transportowej.
3. Ograniczenie postojów pod rampą może pozwolić na wykonanie dodatkowego kursu w ciągu dnia.
4. Przy długim postoju kierowca powinien zanotować godzinę podstawienia i udokumentować sytuację.
5. Informowanie zleceniodawcy o opóźnieniu na rampie jest opcjonalne i zwykle niepotrzebne.
6. Zasady „free time” i stawki za przestój warto mieć wpisane w zleceniu lub OWP.
7. Informację o postoju i przyczynach można wpisać w uwagach CMR.
8. Dyspozytor nie powinien zmieniać planu dnia nawet przy długim postoju kierowcy.
9. Regularne naliczanie przestojów pomaga klientom lepiej planować okna czasowe.
10. Branże FMCG, farmacja i odpady cechują się większą stabilnością i mniejszym ryzykiem przestojów.
11. Automatyzacja wyszukiwania zleceń może znacząco zmniejszyć luki w pracy między kursami.