Sprawdź, jak dobrze rozumiesz problem postoju pod rampą
Odpowiedz na pytania TAK/NIE, a następnie kliknij „Sprawdź odpowiedzi”, żeby zobaczyć wynik.

1. Postój pod rampą potrafi zajmować nawet ponad 4 godziny dziennie, co realnie obniża produktywność kierowcy.

2. Czas oczekiwania na załadunek/rozładunek nie ma większego wpływu na przychody firmy transportowej.

3. Ograniczenie postojów pod rampą może pozwolić na wykonanie dodatkowego kursu w ciągu dnia.

4. Przy długim postoju kierowca powinien zanotować godzinę podstawienia i udokumentować sytuację.

5. Informowanie zleceniodawcy o opóźnieniu na rampie jest opcjonalne i zwykle niepotrzebne.

6. Zasady „free time” i stawki za przestój warto mieć wpisane w zleceniu lub OWP.

7. Informację o postoju i przyczynach można wpisać w uwagach CMR.

8. Dyspozytor nie powinien zmieniać planu dnia nawet przy długim postoju kierowcy.

9. Regularne naliczanie przestojów pomaga klientom lepiej planować okna czasowe.

10. Branże FMCG, farmacja i odpady cechują się większą stabilnością i mniejszym ryzykiem przestojów.

11. Automatyzacja wyszukiwania zleceń może znacząco zmniejszyć luki w pracy między kursami.